Returer

Om du inte är 100 % nöjd med ditt köp kan du returnera dina varor gratis inom 30 dagar från leveransdatumet för din beställning.

Vi strävar efter att behandla återbetalningar så snart som möjligt, men räkna med minst 10 arbetsdagar efter att vi har tagit emot paketet på vårt lager för att din återbetalning ska behandlas. Du behöver inte meddela vår kundtjänst att du har returnerat paketet, eftersom vi får denna information från vår transportör.

Om du saknar returetikett bläddrar du till botten av denna sida och följer anvisningarna under ”Jag har ingen returetikett”.


Följ bara dessa enkla steg för att göra din retur:

Retrieve Label

1. HITTA ETIKETTEN

Du hittar din förbetalda returetikett i originalförpackningen. Om du har fått flera paket finns det en returetikett per paket. 

pack

2. FÖRPACKA

Lägg varan/varorna du vill returnera i originalförpackningen.

attach label

3. FÄST ETIKETTEN

Fäst den förbetalda returetiketten på paketet, över eller i stället för den ursprungliga leveransetiketten.

Anteckna spårnings-ID:t (ett långt nummer) på denna etikett så att du kan följa hur det går för din retur.

drop off or have collected

4. LÄMNA IN ELLER LÅT DET HÄMTAS UPP

Ta med paketet till din närmaste UPS-avlämningsplats. 

Du hittar en lista över UPS-avlämningsplatser genom att klicka på den här länken.

Du kan också boka en hämtning av ditt UPS-returpaket genom att klicka på den här länken.



Refund

5. ÅTERBETALNING

När vi har tagit emot, godkänt och behandlat din retur meddelar vi dig via e-post att du kommer att få en återbetalning. 

Återbetalningar görs via den ursprungliga betalningsformen till produktens ursprungliga inköpspris.

Det kan ta upp till 3 arbetsdagar innan återbetalningen syns på ditt konto. 

För att ersätta dig fullt ut måste dessa villkor vara uppfyllda:

• Varorna returneras till oss oanvända, rena och fria från skador. 

• Paketet lämnas in hos UPS inom returtiden på 30 dagar efter du fått din beställning.

• Originaletiketterna sitter kvar på klädesplaggen. 

• Returen görs med vår transportör UPS. 

• Skor returneras i den ursprungliga skokartongen. 

New Balance förbehåller sig rätten att inte återbetala beställningar som inte uppfyller ett eller flera av dessa villkor. 

FAQ

Vi återbetalar gärna de varor köpta på denna webbplats som har skadats under transport och/eller som innehåller en tillverkningsdefekt. Kontakta oss för få returen av en defekt vara godkänd.

Observera att defekta varor som skickas tillbaka till vårt lager utan godkännande inte kommer att ersättas.

Varor som är köpta i butik eller hos återförsäljare kan inte returneras via NB-webbplatserna.

Vänligen kontakta inköpsstället direkt för varor köpta från våra butiker eller en återförsäljare.

Kontakta vår kundtjänst via chatt:

Mån–fre 9.00–20.00 (CET)

Lör 9.00–13.00 (CET)

Sön stängt