Returer
Om du inte är 100 % nöjd med ditt köp kan du returnera dina varor gratis inom 30 dagar från leveransdatumet för din beställning.
Vi strävar efter att behandla återbetalningar så snart som möjligt, men räkna med minst 10 arbetsdagar efter att vi har tagit emot paketet på vårt lager för att din återbetalning ska behandlas. Du behöver inte meddela vår kundtjänst att du har returnerat paketet, eftersom vi får denna information från vår transportör.
Följ bara dessa enkla steg för att göra din retur:

1. HITTA ETIKETTEN
Du hittar din förbetalda returetikett i originalförpackningen. Om du har fått flera paket finns det en returetikett per paket.

2. FÖRPACKA
Lägg varan/varorna du vill returnera i originalförpackningen.

3. FÄST ETIKETTEN
Fäst den förbetalda returetiketten på paketet, över eller i stället för den ursprungliga leveransetiketten.
Anteckna spårnings-ID:t (ett långt nummer) på denna etikett så att du kan följa hur det går för din retur.

5. ÅTERBETALNING
När vi har tagit emot, godkänt och behandlat din retur meddelar vi dig via e-post att du kommer att få en återbetalning.
Återbetalningar görs via den ursprungliga betalningsformen till produktens ursprungliga inköpspris.
Det kan ta upp till 3 arbetsdagar innan återbetalningen syns på ditt konto.
För att ersätta dig fullt ut måste dessa villkor vara uppfyllda:
• Varorna returneras till oss oanvända, rena och fria från skador.
• Paketet lämnas in hos UPS inom returtiden på 30 dagar efter du fått din beställning.
• Originaletiketterna sitter kvar på klädesplaggen.
• Returen görs med vår transportör UPS.
• Skor returneras i den ursprungliga skokartongen.
New Balance förbehåller sig rätten att inte återbetala beställningar som inte uppfyller ett eller flera av dessa villkor.
FAQ
Vi återbetalar gärna de varor köpta på denna webbplats som har skadats under transport och/eller som innehåller en tillverkningsdefekt. Kontakta oss för få returen av en defekt vara godkänd.
Observera att defekta varor som skickas tillbaka till vårt lager utan godkännande inte kommer att ersättas.
Varor som är köpta i butik eller hos återförsäljare kan inte returneras via NB-webbplatserna.
Vänligen kontakta inköpsstället direkt för varor köpta från våra butiker eller en återförsäljare.
Kontakta vår kundtjänst via chatt:
Mån–fre 9.00–20.00 (CET)
Lör 9.00–13.00 (CET)
Sön stängt